system bez swapu - bootovani z CF / SSD

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Fri Oct 10 12:30:26 CEST 2008

Miroslav Lachman wrote:

> Zajimalo by me, jak se vlastne v takovem pripade chova system, kdyz nema
> k dispozici zadny swap na disku? Predpokladam, ze dokud mu staci RAM,
> tak bezi jako obvykle, co se ale stane, kdyz uz v RAM misto neni? A je

Zalezi na tom, kdo tu pamet potrebuje. Aplikace v userlandu, kdyz je slusne napsana,
si pocka nebo varuje nebo konci. Coredump me neprekvapi, kdo by testoval navratovou hodnotu, kdyz pameti je dost,
ze? Bezny obrazek programatorske prace.
Horsi je to v jadre.

> pro tyto situace potreba nejaky zvlastni tuning jadra / systemu?

Nejlepe je pameti nesetrit umerne k tomu, co to bude delat. Bezne na routery, merici stroje a pod.
staci 128 MB RAM a to je jeste 64 MB na RAM disky. Na serverech to pak pujde nutne nahoru.

> Mam takovou predstavu, ze bych zkusil udelat pole se ZFS (RAIDZ) a aby
> se vsechny dostupne disky pouzivaly opravdu jen pro to ZFS uloziste, tak
> bych system mel na nejakem tom CF, nebo SSD. To by mohlo byt read only
> (z duvodu predpokladane vyssi zivotnosti).

A taky ti to nabootuje po havarii a t.d

> Pripadne jestli s tim mate nekdo dlouhodobejsi zkusenosti, tak by me
> zajimala spolehlivost tech CF / SSD z pohledu zivotnosti a chybovosti
> pri nonstop provozu (ve slusnych klimatickych podminkach serverovny). Ma
> smysl treba i takovehle zarizeni zdvojovat nejakym mirroringem?

Ne. A pokud jsi extra paranoidni, tak si poloz druhou totoznou na ten stroj a v pripade zavady (jeste jsem ji nezazil)
ji proste vymen.

> Takove reseni by bylo odolnejsi vypadku disku (nebyl by tam zadny
> 'single point of failure' co se disku tyce, coz v pripade pouziti

No, na druhou kartu to nema. A problem s CF jsme jeste nemeli (pri desitkach instalaci),
zato disku uz chciplo. Porovnama samozrejme jen obdobi existence CF.

> Abych doplnil par detailu - mam v planu na to pouzit FreeBSD 7[.1]
> amd64, patrne 4GB RAM na nejakem lacinem HP ProLiant "serveru" ML110 G5,

4GB? To by se do swapu zas tak bezne podivat nemelo.

> Predem diky vsem za podnetne rady a napady, s FreeBSD na CF / SSD atd.
> nemam zatim zadne zkusenosti, ale krome toho swapu a read-only
> neocekavam zas tak moc provoznich rozdilu.

Nejvetsi problem je nezapomenout vzdy, kdyz neco chces zmenit remoutnout tu / do -w nebo zpet -r.
Hlavne to druhe, kdyz to bude nachylnejsi na stabilitu....

Jirka