web redirect v bridge

Cizek.Milan cizek.milan at seznam.cz
Mon Oct 6 11:19:00 CEST 2008

Ahoj,
mám BSD stroj, který funguje jako shaper, 2 síťové karty, konfigurován jako bridge (kuli výkonosti), shapuje se dumynetem. Cca 1500 uživatelů, avg. traffic kolem 150Mbps.

sysctl net.link.bridge.pfil_bridge=1
sysctl net.link.bridge.ipfw=1

Nyní bych potřeboval pořešit web-redirect pro vybrané IP (zpravidla neplatiče). Ale jestli tomu dobře rozumím, fwd je mi v L2 celkem k ničemu. Je nějaká cesta jak toto přesměrování řešit? Redesign sítě asi nepřipadá v úvahu, ještě tak vložit separátní stroj "mezi", ale nenapadá mne jak bych si pomohl. Napadlo mne pouzit rdr v PF, ale nejsem si jistý, jak by se soucasny provoz PF+IPFW snasel. Predem dik za jakykoli podnet. :-)

Milan