Postfix v lokalni siti

Josef Brzak brzak at linux.fjfi.cvut.cz
Thu Sep 25 08:47:00 CEST 2008

Ahoj,

   predne se omlouvam za dotaz, ktery neni primo o BSD, ale trosku tam
   BSD figuruje :-). Vim, ze tu jsou sikovni a ochotni lide, kteri by
   mi mohli poradit. Jedna se o problem v nastaveni postfixu.

   Mam sit, kde je nekolik Unix serveru (BSD, SLES, RedHat) a v siti
   je jeden mail server, ktery zajistuje odesilani/prijmani posty z/do
   Internetu. Na vsech Unixech chci pouzivat lokalne nastaveny postfix,
   ktery se bude starat o odesilani posty na mail server. Chci pouzivat
   jednotne MTA (preferuji postfix i kdyz nastaveni jsem nejdrive
   zkousel na sendmailu a tam to vsechno funguje). Na mail serveru je
   vytvoreny jeden mailbox (napr. mailuser) a vsechny maily ze vsech
   serveru museji odchazet (byt prepsany) na odesilatele mailuser at domena.cz
   a maji prichazet do mailboxu mailusera nebo pripadne na jine maily,
   ale odesilatel musi byt vzdy mailuser at domena.cz. Po siti by nemely
   "behat" maily root at localhost.dome.cz atd. Melo by se jednat o
   prepisovani odesilatele. Na sendmailu jsem provedl nize uvedene
   nastaveni v sendmailu.cf:

   #CL root
   C{E}root
   F{G}/etc/mail/genericsdomain
   DMdomena.cz
   # Generics table (mapping outgoing addresses)
   Kgenerics hash -o /etc/mail/genericstable

   Jeste jsem vytvoril soubory genericsdomain a genericstable, ktere
   maji nasledujici obsah:

   # cat genericsdomain
   hostname.sit.domena.cz

   # cat genericstable
   @domena.cz	mailuser at domena.cz

   Sendmail posloucha jen na localhostu. Kdyz odeslu postu z aplikace
   nebo z nejake systemoveho uctu/scripty, tak se vse prepise na
   mailuser at domena.cz.

   V postfixu jsme zkousel pouzivat sender_canonical_maps a jeste
   dalsi moznosti prepisu, ale vzdy se mi nektere odchazi maily
   neprepisovaly (zalezelo jak jsem maily odesilal). Mohl bych vas
   pozadat o radu, jak bych mel nastavit postfix, abych docilil toho
   co jsem nastavil v sendmailu? Predem moc dekuji za rada.

 			   Pepa Brzak