nat - jak je to správne

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 11 10:39:25 CEST 2008

Josef Hrabec napsal/wrote, On 08/11/08 10:02:
> [...]

Ne u vsech pravidel. Treba u divertu to platit nemusi.

Moc obecny pojem. Jake pakety ? Opravdu mely "ten spravny" zdrojovy i
cilovy port (pole toho, jak mas ta pravidla udelana) ? Bylo pravidlo
zakazujici provoz pres vnejsi rozhrani napsane opravdu spravne ?
(Zejmena u 'recv' a 'via' je treba davat pozor a pamatovat, ze paket
prochazi firewallem dvakrat a tyhle tagy se budou vyhodnocovat i pri
druhem pruchodu).

> Nevim jestli se ti bude nekdo hlasit na tvuj server a nastavovat ti
> pravidla pro firewall. Mozna ano, v pripade ze by mel zajem mit na ten
> server pristup i nekdy pozdeji....   :-)

No, nebyl by to prvni server/router nekoho z tehle konference, na ktery
bych vlozil spinave, lec presto superuzivatelskym opravnenim vybavene,
pracky. Jestli "dat je" je nebo neni bezpecnostne rozumne/prijatelne je
uvaha, kterou musi provest ten, kdo ta prava dava. Na druhe strane je
treba provest spis uvahu, zda je rozumne je prijmout (co kdyz se vam
neco nepovede a zpusobite skodu ?).

Nicmene, ja tentokrat urcite ne. Ted se mi to nehodi. A navic, ladit na
dalku firewall je vzdycky ponekud komplikovane.

> Obecne, kdyz neco takoveho ladim a potrebuji nalezt chybu, tak pouzivam
> tcpdump, abych videl jestli pakety opravdu chodi tam kde potrebuji. A taky
> je dobre se divat na countery jednotlivych pravidel kde clovek ziska
> informaci, zda-li pres dane pravidlo vubec nejake pakety prochazeji.

Presne a pak je taky dobry pomocnik "allow all from any to any", ktery
posouvas niz a niz, az "to zacne fungovat". Tehdy jsi nasel pravidlo,
ktere komunikaci blokuje. Pak uz nebyva az takovy problem zjistit proc ...