resize slice

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Thu Jul 24 21:50:51 CEST 2008

> Zdravim riesim nasledujuci problem. Vytvoril som si mailserver z
> manazovanim a
> podobnymi vecami a teraz v podstate ho len teraz ddckujem na ine disky
> alebo
> RAID polia (a dalej upravujem samozrejme, plus updatujem) - (clovek je
> tvor
> lenivy :) ) zatial to bolo ok kym bola rovnaka kapacita. A teraz ked
> urobim
> dd napr. z 250GB disku na RAID5 pole ktore ma 500GB ako rozsirim slice na
> celu kapacity 500GB pola? Potrebujem pridat volnu kapacitu do /home vie ma
> [...]

Nejdrive vytvorit potrebnou slice, tuto nekam primontovat (napr. do
/mnt/data ) a misto dd pouzit dump a restore:
cd /mnt/data
dump -0uanL -f - /data |  restore -ruy -f -

pokud to clovek nemuze primontovat naprimo, lze to elegantne prenest po siti
napr. pres ssh:

dump -0uanL -f - /data | ssh $server "cd /mnt/data; restore -ruy -f -"

Pepa.