OT: maildrop - quota, mailfilter

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Thu Jul 24 17:58:55 CEST 2008

Zdravim,

	zasekol som sa pri kombinacii quota, mailfilter.

1. *Bez kvot*

authmysqlrc (vlastnik -> courier, prava -> 600)
***********
MYSQL_UID_FIELD		'65500'
MYSQL_GID_FIELD		'65500'
MYSQL_LOGIN_FIELD	username
MYSQL_HOME_FIELD	'/home/vmail'
MYSQL_NAME_FIELD	name
MYSQL_MAILDIR_FIELD	maildir

.mailfilter (vlastnik -> vmail, prava -> 600)
***********
LOGNAME=tolower($LOGNAME)
### Kontrola existencie uzivatelskeho filtra
`/bin/test -r /home/vmail/.mailfilters/$LOGNAME`

if ( $RETURNCODE == 0 )
{
     # Uzivatelsky filter existuje a dalej sa e-mail riadi podla jeho
pravidiel
     logfile "/home/vmail/maillogs/$LOGNAME.log"
     log "***** Aplikujem uzivatelske pravidla z
$HOME/.mailfilters/$LOGNAME *****"
     include "/home/vmail/.mailfilters/$LOGNAME"
}
else
{
     # Uzivatelsky filter neexistuje, takze sa e-mail doruci do schranky
     logfile "/home/vmail/maillogs/$LOGNAME.log"
     log "***** Bez dalsich uzivatelskych pravidiel *****"
     to "$HOME/$DEFAULT"
}

Dorucia sa maily do kazdej schranky ci existuje, alebo neexituje subor s
uzivatelskymi filtrami v "/home/vmail/.mailfilters/".

2. *S kvotami*

[...]
MYSQL_MAILDIR_FIELD	CONCAT("/home/vmail/",maildir)
MYSQL_QUOTA_FIELD	concat(quota,'S')

.mailfilter (vlastnik -> vmail, prava -> 600)
***********
vid bod 1

main.cf
*******
virtual_transport = maildrop
maildrop_destination_recipient_limit = 1
virtual_gid_maps = static:65500
virtual_uid_maps = static:65500
virtual_minimum_uid = 65500
virtual_transport = maildrop
### Direktivy pre kvoty
virtual_create_maildirsize = yes
#####Direktiva nizsie - nasiel som zmienku o nej vo forach, ale nikde v
relevantnej dokumentacii
#####virtual_mailbox_extended = yes *Vie sa niekto vyjadrit aj k tomu?*
virtual_maildir_extended = yes
virtual_mailbox_limit_maps =
mysql:/usr/local/etc/postfix/hosting/mysql_virt_mailbox_limit.cf
virtual_mailbox_limit_override = yes
#####Direktiva nizsie ma opodstatnenie, ak je virtual_transport = virtual
#####virtual_maildir_limit_message = Prepacte, schranka...
virtual_overquota_bounce = yes

E-maily sa dorucia len do tych schranok, pre ktore existuje uzivatelsky
filter v "/home/vmail/.mailfilters/". Ak uzivatelsky filter neexistuje,
objavi sa v logu hlaska: "status=deferred (temporary failure. Command
output: /usr/local/bin/maildrop: Unable to open mailbox.)"

	Samozrejme, viem to poriesit tak, ze pre kazdu novovytvorenu schranku
vytvorim aj subor s uzivatelskymi filtrami, ale mne sa to nepaci uz len
z toho dovodu, ze neviem, kde mam chybu, ze neviem, preco nie je ten
e-mail doruceny, ak neexistuje uzivatelsky filter...

Nechcel som tu davat cele konfiguraky, ak bude nieco potreba, domailujem ;)

Nakopne niekto?
Dik
--
LuMaX