PAE 4GB

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Mon Jul 7 19:08:50 CEST 2008

Zdravim konferu,

	pripravil som si server (MB - Intel® Server Board S3200SHV, CPU -
Dual-Core Intel® Xeon® Processor 3065, 2.33GHz, 2x1GB Kingston PC2-5300,
ECC, ...), previedol som vsetky potrebne instalacie a... ...a dosli mi
dalsie 2 GB-ajty a... ...a precital som si aj tuto konferu ohladom
platformy i386 a 4GB. Precital som aj handbook -> 8.5.1 Large Memory
Configurations (PAE)...

	Skusil som teda skompilovat jadro s podporou PAE, do make.conf som
pridal NO_MODULES=true...

	Pamat uz vidim na plnych 4GB, co je sice fajn, ale vzhladom na to, co
som si precital (viac negativ nez pozitiv na PAE - su to vsak nazory z
roznych konfer) neda mi, aby som sa neopytal, ci je lepsie ked prejdem
na platformu amd64? Podpora pre uvedeny HW by mala byt, aj ked tam ta
maticna doska nie je (este?) uvedena
http://www.freebsd.org/platforms/amd64/motherboards.html
Je tam len starsia verzia MB Intel S3000AH.

	S platformou amd64 vsak nemam ziadne prakticke skusenosti a preto mozno
blba otazka. Samozrejme, tych otazok by bolo viac, ale aspon jedna
uvodna. Je instalacia taka ista, alebo sa lisi od i386-kovej platformy?
Ak sa lisi, tak aspon strucne, v com?

	Nechce sa mi sice nanovo preinstaluvavat server, ale pokial by som mal
mat nejake problemy s PAE, tak to urobim, nez ho nasadim naostro. Na
serveri ma bezat mailovy system zalozeny na postfixe radovo s 3000
schrankami.

	Uvazujem vsak aj nad tym, ze to ponecham na platforme i386 bez PAE, ale
skoda nevyuzit tych 4GB...

Vdaka
--
LuMaX