presny CPUTYPE pro Compaq Armada 110

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jul 6 23:26:59 CEST 2008

Jan Stary wrote:
> To je presne muj problem: az budu vedet, ktere pouzit.
> To prave nevim, protoze nevim, ktery presne Celeron mam.

	A ty uz jsi nasel nekde seznam pro jake Celerony mas pouzit jake
march/mtune ?

	Presny typ procesoru ti nakonec docela presne rekne port misc/cpuid

	Ale obavam se, ze to celkem k nicemu nebude dokud nezjistis co mas pro
ten ktery zcela presny typ v gcc nastavit.

	Mimochodem, tuhle zkusenost s tebou nesdilim. Ano, vyplati se vyhodit
i486 (o i386 ani nemluvim), ale rozdil mezi i586 a i686 kompilaci bezici
na tomtez procesoru je marginalni. Samozrejme, vyjma aplikaci specialne
vyuzivajicich nejakou konkretni featuru.

	To je taky asi duvod, proc se ti budou presne informace spatne hledat.
Zrejme neni dost lidi, kteri by optimalizovali na presnou subvariantu
varianty procesoru.

	Nicmene, tom diskuse ted nebudiz - i kdyby rozdil byl marginalni,
proste to chces najit.

> takze receno polopaticky, ktery z nasledujicich
> je muj Celeron, a jak to zjistim?
>
>        (Intel CPUs)	core2 core nocona pentium4m pentium4 prescott
> 			pentium3m pentium3 pentium-m pentium2
> 			pentiumpro pentium-mmx pentium i486 i386

	Z tehle strany spise tezko. V tomhle seznamu NEJSOU vyjmenovany vsechny
procesory a tim mene vsechny jejich (pod)varianty. Neni proto duvod,
protoze ta oprimalizace opravdu nedava zadne zasadni rozdilne vysledky.

	Ty mas ale zvlastni pozadavek - takze reseni vyzaduje zvlastni postupy.
Zjisti si, jaka kombinace march/mtune pro gcc dava na tvem procesoru
nejlepsi vysledky. To ale asi bude opravdu lepsi zjistovat v
konferencich venovanych gcc.

	A az to budes vedet, tak teprve je cas zjistovat, jestli nejaka hodnova
CPUTYPE zapina prave to, co potrebujes. Pokud ano, tka je uplne jedno,
jak se jmenuje - ta bude ta prava. A mozna zjistis, ze takova tam vubec
neni - pak si march/mtype budes muset nastavovat sam.

> aby obsahovaly (mimo jine) -march=native, protoze
> - pak budu mit kod ptiomalizovany pro svuj processor type, at je
> jakykoli; ale pri kazdem volani CC se to bude determinovat znovu,
> takze moje kompilace budou zbytecne pomale oproti tomu, kdybych
> proste jednou provzdy rekl spravny CPUTYPE.

	Jo, vtipky, vtipky. Jen cas na napsani tveho dotazu byl delsi nez to,
co opakovanou detekci ztratis.

						Dan

P.S. Cim mene pouzivanou kombinaci optionu pro kompilaci zvolis, tim je
pravdepodobnejsi vyskyt nejruznejsich obskurdnich zavad. Proste proto,
ze to prave v tehle kombinaci optionu poradne netestoval. Ani gcc ani
jednotlive komponenty FreeBSD.