pouzivani localhost v jailu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Jul 2 22:31:26 CEST 2008

Mel bych dotaz na nekoho, kdo vice pouziva Jaily, nebo aspon vi, jak to
v nich funguje s TCP/IP a localhostem.
Vim, ze se jailu pri spusteni prirazuje jedina IP adresa a ta jedina je
videt i ve vypisu ifconfig v jailu. Nicmene i tak je nejakym zpusobem
pouzitelny localhost v jailu, ale ne tak docela, jako je tomu v systemu
mimo jail.

Rekneme, ze mam Jail s adresou 172.16.16.3, ktera je na zarizeni lo1.
V jailu mi bezi Postfix, Amavis, Spamassassin, Courier-IMAP, Apache,
MySQL...
Klidne se muzu telnetem pripojit na postfix zadanim `telnet localhost
25`, nebo podobne na Apache `telnet localhost 80`.
Spojeni se tam ale jevi, jako ze pochazi z adresy 172.16.16.3. Ovsem
neni tomu tak vzdy.
Aby mi mohl Postfix komunikovat s Amavisem, musel jsem v obou povolit
pristup z adresy 172.16.16.3 (defaultne je povolen pristup jen z adresy
127.0.0.1).
Na druhou stranu jak Postfix, tak Courier se pripojuje do MySQL
databaze, kde byl uzivatel vytvoren jako uzivatel at localhost - tedy ma
pravo pristupovat pouze z localhosta a ne z adresy 172.16.16.3 a oboje
funguje. V pripade Amavistu, ktery se take pripojuje do MySQL, tohle
nefunguje a musel jsem mu vytvorit pristup pro uzivatel at 172.16.16.3.
To me dost mate.
Co me tak napada, je jeste vlastnost MySQL klienta, ktery v pripade
localhost pouzije unix socket, misto TCP/IP, ale socket se v pripade
Postfixu+MySQL ma uvadet explicitne, tak nevim.

Zkratka je tu nekdo, kdo o tomhle vi neco vic a dokazal by mi to blize
objasnit, jak to s tim localhostem v jailu je?

Mirek