Vlastne patche pre porty a update stromu portov (Bolo: problem s SSL z base a z portu)

Jozef Babjak jozef.babjak at gmail.com
Wed Jul 2 20:50:30 CEST 2008

Ahojte!

Dakujem za navod, az dnes som sa k tomu dostal, funguje SQLe. Poznamky
su nizsie.

>  >   Mal som vlastnu upravu pre
>  > GIMP, dvojriadkovy patch, ktory menil hardkodovane default hodnoty
>  > jedneho pluginu, ale nikdy som nedoriesil, aby tato zmena "prezila"
>  > update stromu (fakticky, nemal som patch; urobil som make fetch
>  > extract a zeditoval som prislusny zdrojak). Ako to urobit "spravne"?
>
>         Kdyz vis, co chces upravit a jak, schovas si puvodni neupraveny
>  soubor(y), upravis, pak pomoci 'diff' vytvoris patch (je treba ho
>  vytvaret z korenoveho adresare rozbaleneho portu, tedy obvykle
>  work/<neco>) a ten das do files/

  ^-- Este to upresnim pre tych, co to budu podla tohto navodu skusat:

1) povodny subor sa odzalohuje:

cd /usr/ports/kde/inkriminovany/subor/je/
cp subor.c subor.c.orig

Pripona .orig pre zalohu povodneho suboru nie je povinna, ale zvycajne
sa pouziva.

2) V subore s povodnym meno sa urobia pozadovne zmeny:

emacs subor.c

3) "Vypochoduje" sa do korenoveho adresara rozbalenych zdrojakov:

cd /usr/ports/<app>/work/<app-x.y.z>/

Tento krok uviedol aj Dan vyssie, ale lahko sa prehliadne.

4) Urobi sa diff:

diff -u relativna/cesta/subor.c.orig relativna/cesta/subor.c \
    > ../../files/patch-DAN_relativna_cesta_subor.c

Je zrejme, ze:

4.1 Adresar ../../files/ nemusi existovat, moze byt potrebne ho
predtym vytvorit.

4.2 Subor ../../files/patch-DAN_relativna_cesta_subor.c by nemal
existovat, lebo ak existuje, preplacnete si existujuci patch.

4.3 Predpona patch- je povina.

4.4 Rozlisovacie znamenie DAN je volitelne a lubovolne. :-)

4.5 Pomenovanie v tvare patch-*-relativna_cesta_meno.pripona je asi
tiez volitenle, ale zda sa byt zauzivanou a odovodnenou konvenciou
(viac v Porters' Handbook).

>         Jmeno souboru musi zacinat patch a me vzdycky zacina patch-DAN (takze
>  snadno najdu vsechny sve modifikace v celem stromu, kdyz je potreba).

  ^-- Na Danovu pocest sa aj moje patche budu zacinat "patch-DAN-". :-)

>         Pak muzes 'work' smazat a vyzkouset, ze vsechno (make patch) funguje.

  ^-- Tu som zistil, ze aplikacia patchu pri 'make patch' ma ako
vedlajsi efekt to, ze sa vytvori subor 'subor.c.orig'. Bug? Ficura?
Side-effect? Nemoze to niekedy sposobit problem pri
buildovani/instalacii, ze patchovanie vytvori "subor navyse"? Pri
zdrojakoch asi nie, ale co pri nejakej dokumentacii, ktora sa mozno
spracovava sposobom "zober vsetky subory z tohto adresara a presun ich
do ${PREFIX}/share/examples/<app> by to mohlo vadit. Ok, pri
dokumentacii asi nie, ale nieco, kde by to vadilo, by sa asi dalo
vymysliet.

>         Jedina komplikace je, pokud menis soubor, ktery sam uz je nejakym
>  patchem menen - pro tyto ucely je treba vedet, ze 'patch' soubory se
>  zpracovavaji serazene podle abecedy, takze mu musis dat dostatecne
>  "vysoke" jmeno.

  ^-- Toto mi nie je jasne: vysoke znamena, aby sa moj patch aplikoval
pred "oficialnymi" patchmi? Budu "oficialne" patche potom fungovat,
ked bude obsah suboru uz predtym modifikovany mojim patchom? Resp.
naopak: ak by som sa rozhodol najskor aplikovat "oficialne" patche az
potom svoj, potrebujem najskor urobit 'make patch' s originalnymi
patchmi, potom aplikovat vyssie uvedeny navod na vyrobu vlastneho
patchu proti suborom uz opatchovanym oficialnymi patchmi a pre svoje
patche zvolit take meno, aby boli "posledne"?

J.