NS a FTP dve IP na jednom stroji

Richard Willmann ml at foofree.sk
Fri Jun 20 09:14:14 CEST 2008

> No ano - ale funguje ti to pro adresu, ktera je na svem interface
> aliasem i ve chvili, kdy odchozi spojeni bezprostredne nesmeruje na
> gateway v te aliasove siti ?
>
> Jinymi slovy - na interface A je:
>
> 1.2.3.4/24 jako prvni
> 5.6.7.8/24 jako druhy
>
> Odchozi spojeni jde podle routovaci tabulky na 9.10.11.12 pres interface B
>
> V konfiguraku reknes, ze daemon ma pouzivat adresu 5.6.7.8
>
> Kdyz se ale podivam tcpdumpem, vidim, ze pouziva pro odesilane pakety
> src adresu 1.2.3.4
>
> Alespon na 6.3, ale mam dojem, ze i na 6.2 ...

> [...]

takto... podla mojich skusenosti s OpenBSD (malo/mohlo by to byt rovnake -
na FreeBSD som nikdy neskusal)...

v pripade ak je na rozhrani alias z rovnakej podsiete tj:

192.168.1.2/24
192.168.1.3/24

a default GW je 192.168.1.1

odpovede na prichodzie spojenia smerovane na 192.168.1.3 maju nastavenu src
addr na 192.168.1.3
odchodzie spojenia maju nastavu src addr na 192.168.1.2 (primarna IP)

v pripade ak je alias z inej podsiete tj.

192.168.1.2/24
192.168.2.3/24

a default GW je 192.168.1.1 (tj. z siete do ktorej patri prvy primarny
iface)

tracert na 192.168.2.3 ukaze ako posledny hop 192.168.1.2 a nie ako by
clovek predpokladal 192.168.1.2

V kazdom pripade, ak je na iface viacero IP adries, je potrebne povedat aka
IP adresa ma byt uvedena ako src. V opacnom pripade je obvykle zvolena
primarna toho iface, ktory je najblizsie cielu. Posledna veta je de facto
definiciou toho, ako sa to cele chova.

rwi