tezce O.T. vadna syntaxe mailove adresy

Jan Friedel jf at devnull.cz
Mon Jun 2 12:09:50 CEST 2008

	Ahoj,

On Mon, Jun 02, 2008 at 11:13:51AM +0200, Zbynk Burget wrote:
> Zdravim,
> narazil jsem na drobny problem u syntaxe mailove adresy - seznam.cz
> umoznuje zalozeni mailove adresy s pomlckou na zacatku, kdyz na to ale
> chci poslat mail, vrati se mi chyba:
> Diagnostic-Code: X-Postfix; bad address syntax
> Uz mam otestovano, ze to vratily vsechny Postfixy, ktere jsem mel
> moznost otestovat. Mail prosel z microsoftiho mailserveru, a z
> pravdepodobne eximu. Proto bych chtel poprosit, pokud je nekdo lepe
> znaly prislusneho RFC, zda by mohl napsat, jestli je pomlcka na zacatku
> [...]

	Po rychlem zkouknuti prislusneho RFC (2822), bych rekl, ze co je
	soucasti lokalni casti emailove adresy (resp. co povoli a jaky
	vyznam tomu vlozi) je pouze v rukach lokalniho administratora
	dane domeny (v tomto pripade seznam.cz).

	"The local-part portion is a domain dependent string.  In
	addresses, it is simply interpreted on the particular host as a
	name of a particular mailbox."

	Pokud postfix (predpokladam, ze je to tva relay a ne stroj na
	ktery ukazuje MX dane domeny) zkouma i korektnost lokalni casti
	emailove adresy, dela to, podle meho nazoru, v rozporu s RFC.

	Co se tyce vlastniho formatu lokalni casti emailove adresy,
	zkoukni: http://tools.ietf.org/html/rfc2822#section-3.4.1

	/h.