virtualni file system

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri May 30 15:48:44 CEST 2008

Jaroslav Votruba wrote:

[...]

> jde mi jen o to, aby bylo co nejjednodusi . Bude to druhý zálohovaci
> server ve kterej budu mit 6x 1TB SATA disky. Bude to jen taková hot
> záloha, bez komprese.

[...]

> Pokud by nahodou nejakej disk umrel a ja na nem prisel o data, tak to
> nejni zadna tragedie, protoze data jsou jeste zalohovany na tu pasku a
> na tar.

Pokud ten stroj nema slouzit k nicemu jinemu, nez k tomuhle ucelu, pak
bych se vubec nebal na nej nasadit FreeBSD 7.0 (nejlepe amd64, pokud to
procesor podporuje) a pouzit ZFS.

Pokud by slo jen o klasicke spojeni nekolika disku za sebe a
naformatovat to jako UFS2, zkusil bych gconcat. Ten je i ve starsich
verzich FreeBSD.

Pouziti gconcat je velmi jednoduche, ale taky jeho pouziti je velmi
primitivni. (man gconcat a tam je cela ukazka, jak to udelat)

ZFS bude jen o par kroku slozitejsi na vytvoreni, ale mnohonasobne
flexibilnejsi / mocnejsi. A povazoval bych to za dobry zpusob se se ZFS
seznamit / naucit. :)

Mirek