jaky hw na router

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri May 16 20:39:28 CEST 2008

Bc. Radek Krejca wrote:

> Jake davas? Neco takovedleho:
> http://pevne-disky.alza.cz/ssd-disk-hama-2-5-palce-8gb-sata-ssd-hard-disk-d83270.htm

	Ale houby ;-)

	Solid State Disk za 3979Kc je zbytecny luxus. Nam staci beznejsi
Compact Flash. Osmigigova by stala okolo 2500Kc - jenze - co s
osmigigovou. Gigova bohate staci. K ni potrebujes redukci P-ATA <-> CF
(existuji i redukce pro S-ATA, ale ty jsou obvykle drazsi). Celkove se
nebavime o nekolika tisicich jako u SSD, ale o nekolika stovkach.

> jak to funguje? Predpokladam, ze s ovladaci problem neni

	Z hlediska hardware je to zcela obycejny P-ATA. Hlavni rozdil proti
"beznemu" disku je pomerne omezeny pocet zapisu, tudiz tyhle disky
provozujeme jako read-only. Pripominam, ze rec byla o routeru - a ten
celkem nic moc zapisovat nemusi. Na pomocna data a lokalni LOGy se
pouzije memory-file-system pro /tmp a /var, zbytek (root) je read-only.

	Swap takova masina nepotrebuje.

	Ale pri udrzbe je to celkem normalni stroj - remountnu root read-write,
udelam co potrebuju a pak ho zase vratim zpatky. Tak omezeny pocet tech
zapisu zase neni, aby bylo potreba si delat nejake zvlastni nasili.
Nakonec, nove medium prijde na ani ne tri stovky ...

	Jedine, co je mi na CF nepohodlne je, ze pri instalaci na cistou CF
nedokazu urcit jakou mam pouzit diskovou gemetrii, kdyz to na ne
instaluju. S beznymi disky potiz nebyva, ale na CF se mi to nejak nedari
a casto skoncim s instalaci, ktera ale nebootuje. Ale to je problem jen
pri nove instalaci - jakmile se jednou trefim, tak uz to, samozrejme
funguje porad.

	Nanestesti, pseudo-geometrie CF od ruznych vyrobcu se i pri shodne
velikosti media lisi.

	Ale je mozne, ze to ma nejaka trivialni pravidla, ktera jsem neodhalil
jen ja.