Vymena disku v systeme

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Wed May 7 13:54:43 CEST 2008

> m> Pouzivam WD a jsem naprosto spokojen i nekolik let. Doporucuji modely
> m> koncici na YS (raid edice)
>
> Mam tedy velmi odlisne zkusenosti, WD uz nechci nikdy videt [...]
> jasne vyslo, ze nejmene poruchove jsou Seagate disky

Pocas tejto diskusie som si uvedomil, ze sa mi javi logicke umiestnit do
RAID 1 (napr. gmirror) disky roznych znaciek. Vecsinou sa v navodoch na
RAID spominaju totozne disky (s tym, ze to funguje aj s roznymi, ale
vyuzije sa kapacita velkosti minima kapacity diskov). Je nejaky dovod,
preco by som sa mal roznym diskom v RAID 1 vyhnut? Doplnim, ze HW RAID
zatial nikde nemame, ale ak by s tym mohli byt problemy v HW RAIDe, tak
ma to tiez zaujima.

Marian