Vypinani disku a jejich zivotnost

Jan Dusatko jan at dusatko.org
Mon May 5 11:06:11 CEST 2008

> Mam takovy maly "zalohovaci server" s dvemi 450 GB SATA disky v
> softwarovém raidu (gmirror). Ten server ma pasivne chlazeny procesor a
> vlastne vetsinou nic nedela. Zalohuje data stanic kolem obeda
> (inkrementalni zaloha) a pak v pondeli kolem 19:00 delá full zalohy.
> Vecer od 22:00 do 3:00 kazdy den se na nej zalohuji dva servery, sobota
> full zaloha a ostani dny inkrementalni zaloha. Zalohovaci software je
> bacula - to vsak s otazkou nesouvisi....
> Moje otazka je, zda zivotnost disku ovlivni to, ze jej budu napr. pres
> [...]

Moje zkusenost odporuje tomuto postupu. Jednak roztaceni disku mi dela casto
problemy u vetsich systemu (nejcastejsi vypadky disku v polich jsou po
vypnuti a opetovnem zapnuti, prakticka zkusenost), jednak roztaceni disku
znamena vyssi prikon disku (pro priklad disky které pouzivam maji tabulkove
standardni prikon 9W, pri zapisu 11W a při roztaceni okolo 40W), vyssi
mechanicke namahani a vyssi rozdily teplot v case. Ani jedno z toho diskum
neprospiva.

Honza