Vypinani disku a jejich zivotnost

Obr Pavel pavel at hotelovkatp.cz
Mon May 5 10:48:16 CEST 2008

Kdyz se tu pred chvilkou resila zivotnost disku, rad bych se zeptal na toto:

Mam takovy maly "zalohovaci server" s dvemi 450 GB SATA disky v
softwarovém raidu (gmirror). Ten server ma pasivne chlazeny procesor a
vlastne vetsinou nic nedela. Zalohuje data stanic kolem obeda
(inkrementalni zaloha) a pak v pondeli kolem 19:00 delá full zalohy.
Vecer od 22:00 do 3:00 kazdy den se na nej zalohuji dva servery, sobota
full zaloha a ostani dny inkrementalni zaloha. Zalohovaci software je
bacula - to vsak s otazkou nesouvisi....
Moje otazka je, zda zivotnost disku ovlivni to, ze jej budu napr. pres
acpi vypinat v dobe necinosti. Proudu asi moc neusetrim, ale disky
presto vydavaji nejake teplo, takze by se tak trochu stroj "zchladil".

Pavel Obr