Vymena disku v systeme

michal_sjx michal_sjx at seznam.cz
Sun May 4 18:38:57 CEST 2008

Ciernik Tomas napsal(a):
> Pekny den prajem,

Zdravim

> Rad by som sa opytal na rady, odporucania coho sa vyvarovat pri vymene disku
> v systeme.

Nektere mailove systemy si ukladaji cisla inodu jako referenci na prave
dorucujici se zpravy, nebo spatne dorucitelne zpravy ve fronte.
Pri kopii disku napriklad # cp -a, se toto porusi a maily zustanou viset
na disku na furt.

> Ide o disk SEAGATE 250GB Baracuda 7200RPM SATAII, ktory zacal smart
> oznacovat ako vadny. Je na nom ulozena polovica swapu a /home adresar.
>

> V suvislosti s tymto by som sa rad opytal na vase skusenosti s inymi diskami
> tejto kategorie (tento odisiel po 4 mesiacoch, co vo mne vzbudzuje nedoveru
> a najradsej by som ho vymenil za iny).

Pouzivam WD a jsem naprosto spokojen i nekolik let. Doporucuji modely
koncici na YS (raid edice)

> No a posledna otazka, kedze disk pojde na reklamaciu, rad by som sa zbavil
> ostatnych citatelnych dat na nom. Nejaky tip na nastroje vo freebsd, ktore
> ho dokazu prepisat 0/1/nahodnymi znakmi?

# dd if=/dev/zero of=/dev/{reklamujici_disk} bs=1m

> Dakujem,
>

> Tomas Ciernik.

Michal