postfix + spamassassin

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Apr 29 16:29:45 CEST 2008

Marian Cerny wrote:

> Pre uzivatelov tam mam permit_sasl_authenticated, takze to by nemuselo
> vadit, ze odmieta len nazov pocitaca. Ja osobne to
> reject_non_fqdn_helo_hostname ale nepouzivam. Myslim, ze som to tam
> nedal preto, ze to podla RFC helo nemusi byt FQDN, aj ked to si niesom
> isty... zaoberal som sa tym uz davno.

Presne tak, pri pouziti permit_sasl_authenticated to uzivatele pusti, at
ma HELO jakekoliv, tudiz to zadnym Outlookum problemy nezpusobi.
Co jsem se dival po netu, tak prave RFC to FQDN vyzaduje. Alespon dle
citaci z nekolika webu (to konkretni RFC jsem ted neprohledaval, lenost
je hrozna)

"...parametr za HELO/EHLO bylo plně přeložitelné hostname (FQDN). Tuto
podmínku v SMTP protokolu popisuje RFC dokument 1123 sekce 5.2.5, RFC
821 sekce 4.1.1 a dále ještě RFC 2821."

pripadne jeste toto:

"Standard: RFC 2822 requires that HELO be a Fully-Qualified Domain Name
(FQDN), or an IP address enclosed in square brackets."

Takhle pak vypada uspesnost zamitnuti e-mailu uz na zaklade spatneho
HELO / EHLO (greylisting a RBL se na tomto stroji nepouziva):

Greylisted:              0
RBL blocked:             0
bad HELO blocked:        4740
user unknown:            7118