postfix + spamassassin

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Apr 28 19:54:20 CEST 2008

Martin Bubik wrote:
> zdravim, chtel bych poprosit nekoho kdo ma zkusenosti s provozem
> postfixu a spamassassina o par rad jak zacit.
> Mam mail server postaveny na freebsd7, podarilo se mi rozchodit postfix
> 2.6,
> mail server funguje bezvadne a uz ho pouziva nekolik desitek lidi.

V prvni rade by me zajimalo, proc na produkcni server davat Postfix 2.6,
(mail/postfix-current), kdyz stable je 2.5 (mail/postfix) a podle
nasledujicich radku to nevypada, ze bys byl zrovna expert, ktery chce
pomoct s vyvojem a odhalovanim chyb.

> nicmene nastal problem se spamem, precetl jsem nekolik navodu a porad
> nemam jasno jak na to,
> cim vic clanku jsem precetl tim vic v tom mam chaos, kazdy postup byl v
> necem jiny a ja nevim co si mam vybrat.

Nevybirat ani jedno. Hlavne nebrat zadny z navodu jako step by step,
protoze jsou vetsinou ke starsim verzim, nebo k jinym systemum, nez
FreeBSD. Takze lepsi je, precist jich jeste par, pochopit, jak funguji
jednotlive casti a na zaklade toho si "vymyslet" svuj vlastni system.

> Server je jiz pouzivany a ja bych se chtel vyhnout nejakemu delsimu
> vypadku - takze nemuzu moc laborovat stylem
> -  zkusim a uvidim co to udela, jsem rad ze jsem horko tezko rozchodil
> postfix a nechtel bych to ted rozhodit.

Pak jedine to zkouset na jinem stroji - to je ta spravna cesta. A az to
bude nekde jinde odladene, prenest zmeny na produkcni stroj.

> Nechci po vas presny postup krok za krokem ale aspon hrubou osnovu s cim
> zacit.
>

> puvodne jsem chtel zacit instalaci
> /usr/ports/mail/p5-Mail-SpamAssassin make install
> vyjela na me tabulka s konfiguraci modulu, kdyz jsem zjistoval s cim to
> mam zkompilovat,
> narazil jsem na jiny postup pres perl moduly
> perl -MCPAN -e shell
> tady sem se zasekl na nakem ncftpget

Tady to chce se jasne rozhodnout, jakou cestou se vydat a nekombinovat
dve dohromady. Bud si vsechno instaluju z /usr/ports a nebo si vsechno
instaluju rucne treba pomoci perl -MCPAN, ale pokusit se o instalaci z
portu a kdyz se me to na neco zepta, zacit co instalovat z cpanu, to
neni dobry napad. Pokud vim, tak to jde cele nainstalovat z portu a ani
to nebude chtit ncftpget, ani lynx, pravdepodobne ani wget... a navic si
udrzis informace o nainstalovanych balicich v centralnim systemu, ktery
pouziva FreeBSD.

> [...]
> Where is your unzip program? [/usr/local/bin/unzip]
> Where is your make program? [/usr/bin/make]
> Where is your lynx program? [/usr/local/bin/lynx]
> Where is your wget program? [/usr/local/bin/wget]
> Warning: ncftpget not found in PATH
> Where is your ncftpget program? []
>
> unzip, lynx a wget jsem doinstaloval ale ncftpget v portech freebsd neni,
> nevim co to je a kde to mam vzit, takze jsem to radeji prerusil. Pak jsem
> cetl jeste neco o maildropu a jeste o necem podobnem jako maildrop
> (nazev mi ted vypadl)
> co je mezi spamassassinem a postfixem - proste nevim co driv.

Osobne pouzivam Postfix + Amavisd-new + p5-Mail-SpamAssassin. Zadny
maildrop, nic jsem nainstaloval ze cpanu, vsechno je z portu. Postfix
predava zpravy na lokalnim socketu content filteru, coz je v mem pripade
ten Amavis. Amavis ma konfiguraci, co se zpravou dealt (muze ji predat
antiviru, antispamu atd.) a pokud ji preda SpamAssassinu, tak ten ji
pouze ohodnoti a dalsi rozhodovani, co se zpravou, je zase na Amavisu.
Ten ji pripadne preda zpet do Postfixu, ktery ji doruci.
K tomu mam jeste e-mailove uzivatele v MySQL databazi.
Pouzivam tuto kombinaci nekolik let bez problemu. Na nekterych serverech
je k tomu jeste greylisting.

Mirek