postfix + spamassassin

Martin Bubik martin.bubik at flashlink.cz
Mon Apr 28 15:30:25 CEST 2008

zdravim, chtel bych poprosit nekoho kdo ma zkusenosti s provozem
postfixu a spamassassina o par rad jak zacit.
Mam mail server postaveny na freebsd7, podarilo se mi rozchodit postfix
2.6,
mail server funguje bezvadne a uz ho pouziva nekolik desitek lidi.

nicmene nastal problem se spamem, precetl jsem nekolik navodu a porad
nemam jasno jak na to,
cim vic clanku jsem precetl tim vic v tom mam chaos, kazdy postup byl v
necem jiny a ja nevim co si mam vybrat.
Server je jiz pouzivany a ja bych se chtel vyhnout nejakemu delsimu
vypadku - takze nemuzu moc laborovat stylem
-  zkusim a uvidim co to udela, jsem rad ze jsem horko tezko rozchodil
postfix a nechtel bych to ted rozhodit.
Nechci po vas presny postup krok za krokem ale aspon hrubou osnovu s cim
zacit.

puvodne jsem chtel zacit instalaci
/usr/ports/mail/p5-Mail-SpamAssassin make install
vyjela na me tabulka s konfiguraci modulu, kdyz jsem zjistoval s cim to
mam zkompilovat,
narazil jsem na jiny postup pres perl moduly
perl -MCPAN -e shell
tady sem se zasekl na nakem ncftpget

Where is your gzip program? [/usr/bin/gzip]
Where is your tar program? [/usr/bin/tar]
Where is your unzip program? [/usr/local/bin/unzip]
Where is your make program? [/usr/bin/make]
Where is your lynx program? [/usr/local/bin/lynx]
Where is your wget program? [/usr/local/bin/wget]
Warning: ncftpget not found in PATH
Where is your ncftpget program? []

unzip, lynx a wget jsem doinstaloval ale ncftpget v portech freebsd neni,
nevim co to je a kde to mam vzit, takze jsem to radeji prerusil. Pak jsem
cetl jeste neco o maildropu a jeste o necem podobnem jako maildrop
(nazev mi ted vypadl)
co je mezi spamassassinem a postfixem - proste nevim co driv.

poradite nekdo jak na to?

Diky
    Martin