dotaz ohledne postfix a DNS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 21 15:03:45 CEST 2008

Zdeněk Kolařík wrote:

> Protoze to je jeho skutecny nazev.

	Jen pro poradek - ackoliv je X.Y.Z skutecnym nazvem jedne z IP toho
SMTP klienta, pokud by dany klient mel vice IP, pak muze pouzit nazev
kterekoliv z nich - bez ohledu na (ne)soulad mezi nazvem a IP, ze ktere
spojeni realne prichazi.

	Server nesmi nic usuzovat z toho, zda jmeno predane v HELO ma (podle
nej) nejaky vztah k IP ze ktere spojeni prichazi ci nikoliv a vyslovne
je nedoporuceno aby na zaklade takoveho nesouhlasu prijem dopisu odmitnul.

> Pak by bylo lepsi, aby oksystem pouzival svuj prijimaci server i k
> odesilani.

	Pro to snad ani duvod neni - to je jejich vec. Ale je potreba, aby
ruzne (nezamenne) pocitace mely ruzna jmena. Zcela zamenne pocitace
mohou mit klidne jmeno stejne. Kazdopadne, aktualni stav dotceneho DNS
zaznamu neni spravny at uz chceme tem dvema pocitacum dat jmena ruzna
nebo stejna.