dotaz ohledne postfix a DNS

Zdeněk Kolařík zkolarik at miastudio.cz
Mon Apr 21 13:07:21 CEST 2008

Jan Stary napsal(a):

> Proc?

Protoze to je jeho skutecny nazev.

# dig @ns.oksystem.cz oksystem.cz any

;; QUESTION SECTION:
;oksystem.cz.                   IN      ANY

;; ANSWER SECTION:
oksystem.cz.            3600    IN      A       193.222.130.1
oksystem.cz.            3600    IN      NS      ns.oksystem.cz.
oksystem.cz.            3600    IN      NS      isp2.viapraga.cz.
oksystem.cz.            3600    IN      SOA     ns.oksystem.cz.
info.oksystem.cz. 2008020703 900 600 86400 3600
oksystem.cz.            3600    IN      MX      100 mx2.viapraga.cz.
oksystem.cz.            3600    IN      MX      10 okmail.oksystem.cz.
oksystem.cz.            3600    IN      TXT     "v=spf1
ip4:193.222.130.1 mx:okmail.oksystem.cz -all"

;; ADDITIONAL SECTION:
ns.oksystem.cz.         3600    IN      A       193.222.130.1
^^^^^^^^^^^
okmail.oksystem.cz.     3600    IN      A       193.222.130.65

> To jako ze si do vlastniho /etc/hosts zavedu z prstu vycucana jmena pro
> cizi severy, u nichz jejich spravce nenastavil spravne DNS?

V mem pripade se zpocatku hlavne jednalo o zakazniky nasi firmy. Jejich
ISP jim ale u sebe nezaregistroval
jejich reverzni zaznamy, takze jejich server se hlasil jako
"mail.example.cz", ale reverzni dotaz
odkazoval na "neco.isp.cz". Do sveho hosts souboru jsem si tedy tu
adresu dal jako "example.cz",
abych vedel, s kym mame skutecne tu cest. Postfix maily zacal prijimat a
v logu bylo jasno.

> Srabe :-)

S kazdou dalsi firmou, ktera zacne vyuzivat nase sluzby, se to opakuje
dokola.
Jejich zakaznici se rozciluji, ze jim nejde dorucit 'veledulezity' mail,
zlobi se ten, komu
mail neprisel (zrovna nejaky vedouci pracovnik) a treba zrovna jsem v
jine firme a nemohu ihned reagovat.
Vsadil jsem radeji na serii jinych kriterii, ktera postfix kontroluje,
diky nimz spam projde velmi
vzacne. Pritom tyhle telefonicke diskuse zcela odpadly a muzu se lip
soustredit na to, zac
me plati.

> Tim, ze server nejakou kontrolu _neprovadi_, se vic nadre?

Musi tim padem vice mailu, ktere prijme (a drive odmitnul) testovat
nakladnejsim zpusobem,
napr. testovat jejich obsah po prijeti, event. poslat zpravu o
nedoruceni atd.
Mnohem jednodussi a mene nakladne je otestovat, co se otestovat da,
jeste PRED prijmutim
mailu.

--
Zdeněk