seriove porty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 21 11:30:03 CEST 2008

Jindra Fucik wrote:
> Takze PnP vlastne rozezna zarizeni (rekneme PCI), provede jeho nastaveni,
> naplni strukturu a zavola sio ovladac.

	Nemyslim, ze PNP, co by funkce ISA sbernice ma sanci najit nejake PCI
zarizeni. A PCI ovladace se navic HINT souborem typicky neridi (ani
zakazat jejich obsluhovani takhle nedokazes).

	Jadro prohledava jednotlive sbernice metodou, kterou publikoval ovladac
te sbernice - takze ISA ma svoji, PCI ma svoji, ...

	Ale pripoustim, ze tak detailne ty zdrojaky nastene nemam. Jsem
presvedceny, ze to je takhle, ale muze to byt i odlisne.

> trochu jsem uvazoval o tom, ze bych udelal ovladac zakompilovatelnej do
> jadra.

	Napsat ovladac tak, aby neexistoval jako loadovatelny modul je skoro
slozitejsi, nez napsat ovladac normalni, ktery muze byt jak
zakompilovany tak loadovatelny.

	Otazka je, jestli si opravdu chces komplikovat zivot tim, ze to budes
delat udlisne nez jak se to dela obvykle. Ja bych to nedelal ...

> Myslel jsem, ze udelam modul, kterej se provede driv, nez
> prvni pruchod sio

	Vsechny metody "probe" se volaji drive nez metoda "attach" ovladace
sio. Takze jeste vsechno co potrebujes muzes udelat tam. Akorat si musis
poznamenavat, zes to uz udelal, protoze "probe" se muze volat mockrat a
to nejen pri startu ale kdykoliv za behu systemu.

	To ale neni moc ciste. To se ma v podstate za prasarnu.

	Ve skutecnosti ale nepotrebujes aby tvuj "attach" probehl pred attachem
ovladace sio. Jedine co musis udelat je, az nakonfigurujes co mas, rict
systemu, ze se konfigurace zmenila, mohly se objevit nova zarizeni
(jejichz zaznamy si nejdriv pridal do interni hints struktury) a chces,
aby pro vsechna dosud neobsluhovana zarizeni zahajil hledani ovladace.

	Coz system umi - vsimni si, ze kdyz budes mit v hintech seriak, ktery
neexistruje, tak hlaska o tom, ze nebyl nalezen se ti na konzoli objevi
pokazde, kdyz pripojis nove zarizeni (treba USB).  To prave proto, ze
USB enumerator si vyzadal novy "probe" vsech zarizeni - no a ten (chybne
nakonfigurovany) sio dosud ovladac nema, proto se take pokazde znovu
zkousi. I kdyz se znovu nenajde.

	Nakonec, i kdybys to do tech internich hintu mel problem napsat - tak
to napis do souboru. Maximalne se to v prvnim pruchodu nenajde (kdyz to
poradi "attach" nebude priznive) - tak to najde pri tom druhem, ktery ty
iniciujes az to nakonfigurujes.

	Akorat se me neptej jak se ta funkce, ktera to iniciuje jmenuje - to si
z hlavy nepamatuju, ja ji zatim nepotreboval.