seriove porty

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Mon Apr 21 11:04:12 CEST 2008

----- Original Message -----

> Na pracovani s hinty jsou v jadre urcite k dispozici nejake funkce.
> Neverim, ze si kazdy ovladac pise vlastni parsovani ...

Pokud jsem to dobre pochopil, tak je to trosku obracene, nez jsem si myslel.
Hinty se naparsujou do nejake struktury (/usr/src/sys/isa/isahint.c)
v druhem kole se na radky te struktury volaji ovladace.
Takze PnP vlastne rozezna zarizeni (rekneme PCI), provede jeho nastaveni,
naplni strukturu a zavola sio ovladac.
To stejne dela ovladac puc, jenom si to zjednodusuje tim, ze ma hodne
konstant.

> Ale jinak mi ta tvoje predstava az tak sympaticka neni. Nevidim duvod,
> proc by uzivatel mel dopredu do souboru psat nejake pevne hodnoty a
> hlidat, ze nejsou pouzite nekde jinde. Tobe je nakonec fuk, na jakych
> konkretnich portech a prerusenich seriak sedi.
> Ten tvuj ovladac by mel najit volnou portovou radu a volne irq,
> nakonfigurovat svaba a vyrobit hint radek, ktery pak pouzije sio ovladac.

rekl bych, ze je to takovej peknej zacatek, nez se naucim delat rezervaci
jako dela PnP.

>  Jak kam ?
>  Pises vlastni samostatny modul, ne ?

trochu jsem uvazoval o tom, ze bych udelal ovladac zakompilovatelnej do
jadra.
Hlavne proto, ze jsem si chtel zjednodusit hrani s hintama a volani sio
ovladace za sebe. Myslel jsem, ze udelam modul, kterej se provede driv, nez
prvni pruchod sio, takze bych si zacal konfigurovat "na tvrdo" a az pozdeji
zacal pracovat s hintama.

Asi budu muset trochu vic prozkoumat ten puc a chovat se vlastne podobne
jako on.