dotaz ohledne postfix a DNS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Apr 18 15:58:25 CEST 2008

Zdeněk Kolařík napsal/wrote, On 04/18/08 15:21:
> V DNS je okmail.oksystem.cz na adrese 193.222.130.65.
> Reverzni dotaz dig-em jim sice "nejak" funfuje pro obe adresy, tedy
> 193.222.130.1  i  193.222.130.65
> na jeden nazev "okmail.oksystem.cz", ale spravne by se jejich odesilaci
> server mel hlasit
> v HELO jako "ns.oksystem.cz". Pak by to zrejme bylo v poradku.

	No to by, samozrejme, v poradku nebylo. HELO nema s problemem cokoliv
spolecneho. Problem je v tom, ze IP adresa 193.222.130.1 ma jmeno
okmail.oksystem.cz, ale zadna z adres jmena okmail.oksystem.cz neni
193.222.130.1. Coz je spatne zs principu a nezavisle na tom pro co se ta
IP pouziva.

	To je cele. Pravdepodobna chyba je to prvni - ve skutecnnosti dotycny
spravce nechce, aby se 193.222.130.1 jmenovala okmail.oksystem.cz,
protoze to je jiny stroj poskytujici jine sluzby (a neni tedy se strojem
na adrese 193.222.130.65 zamenny).

> vzhledem ke mnozstvi problemu s takto "nedokonfigurovanymi" mailservery a telefonaty prijemcu
> jsem to vzdal a je klid.
> Po techto zkusenostech doporucuji kontrolu reverznich zaznamu vypnout.

	No, tak ja zase ne. Chybne nakonfigurovanych nameserveru je pomerne
malo a kdyz uz se takovy najde, vetsinou staci jeden mail jeho spravci,
ktery chybu opravi. Nema ji tam totiz zamerne a nakonec je rad, ze ho
nekdo upozornil. Jde o jeden az dva pripady mesicne.

> Vase stroje se pak trochu vic "nadrou", ale od toho tady koneckoncu jsou

	No, takhle je to zase trochu vic prace pro me, ale od toho tu jsem. A
vysledek za to stoji.

	Your mileage may vary.