par dotazu na VPN - mpd-5.1 pptp_client

Zdeněk Kolařík zkolarik at miastudio.cz
Wed Apr 16 15:35:31 CEST 2008

Miroslav Lachman napsal(a):

> Vida, toho by se mozna dalo chytit. Ja z toho mpd.conf.sample vychazel
> pri konstrukci toho pptp_client nastaveni a tam se ng nikde nezminuje,
> mistoho "create link static L1 ng" je tam "create link static L1 pptp",
> ale presto se zarizeni vytvori jako ng0. Co by tedy vlastne melo
> vytvorit "set ng node sr0"? ng0 nebo sr0?
V tomhle priklade se pouzije ovladac sr0.  Nevim, proc ne ng0.
>  Priznam se, ze netgraphu v
> podstate vubec nerozumim.

To jsme na tom podobne (myslim, ze Vy podstatne lip...).
Osobne bych tam zatim dal vyzkousenou verzi 4.4, kde se to chova
tak, jak potrebujete, a jak bude trocha casu, pohral bych si s 5.1.
V tom mpd.conf.sample je jeste nize priklad "pptp_server" a "pptp_vpn",
ovsem nikde
tam neukazuji pouziti konkretniho ngX interface. Pokud je ale linka jen
jedna, vzdycky
to vytvori ng0.

Pokud byste chtel vyzkousenou konfiguraci na 4.4 (PPTP na ng0, ng1, ...),
mohu poslouzit, at usetrite cas. Mozna, ze tu 5.1 rozchodite driv a
poradite mi
na oplatku... :-)
> Jeste bych mel k tomu mpd jeden dotaz - vcera jsem to spustil, bezelo to
> a dneska uz me kontaktoval klient, ze VPN nebezi. Prihlasil jsem se na
> server, zarizeni ng0 tam stale bylo, ale uz nemelo zadnou IP adresu a v
> logu ppp.log nebyla ani zminka o tom, ze by se spojeni rozpojilo.

MPD je vetsinou hodne "ukecane", tak je to trochu zvlastni.

--
Zdeněk