par dotazu na VPN - mpd-5.1 pptp_client

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Apr 16 13:09:22 CEST 2008

Zdeněk Kolařík wrote:

> Tak zatim nejlepsi priklad je primo v mpd.conf.sample, ktery je dodan s
> portem
> (v /usr/local/etc/mpd5). Jen jsem to letmo shlednul, ale nic vic. Bude
> to chtit
> vyzkouset...
>
> # Dedicated synchronous line using netgraph link.
> # The remote router is connected to the 192.168.2.0/24 subnet.
> # No authentication required.
> #
>
>     create bundle static B1
>     set iface route 192.168.2.0/24
>     set ipcp ranges 192.168.1.153/32 192.168.2.1/24

> [...]

Vida, toho by se mozna dalo chytit. Ja z toho mpd.conf.sample vychazel
pri konstrukci toho pptp_client nastaveni a tam se ng nikde nezminuje,
mistoho "create link static L1 ng" je tam "create link static L1 pptp",
ale presto se zarizeni vytvori jako ng0. Co by tedy vlastne melo
vytvorit "set ng node sr0"? ng0 nebo sr0? Priznam se, ze netgraphu v
podstate vubec nerozumim.

Jeste bych mel k tomu mpd jeden dotaz - vcera jsem to spustil, bezelo to
a dneska uz me kontaktoval klient, ze VPN nebezi. Prihlasil jsem se na
server, zarizeni ng0 tam stale bylo, ale uz nemelo zadnou IP adresu a v
logu ppp.log nebyla ani zminka o tom, ze by se spojeni rozpojilo.
Lze nejak jednoduse v konfiguraci mpd nastavit nejaky auto reconnect
tak, jak jsem zvykly z OpenVPN, kde jsem nikdy nemel problem, ze by se
mi spojeni prerusilo a musel jsem restartovat daemona.

Mirek