omezeni kvantity emailu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 7 12:03:20 CEST 2008

Josef Hrabec wrote:
> neresil jste nahodou nekdo, jak se sendmailem na FreeBSD omezit pocet
> odesilanych emailu? Obcas se stane, ze nektere pc v siti zacne posilat
> tisice spamu (po nakazeni virem). A premyslim, jak toto detekovat a
> prislusnemu pocitaci zamezit v pristupu na smtp server.

	Mno, neco vzdalene podobneho jsem delal. Ale ne podle poctu odesilanych
emailu, ale podle postu ruznych emailovych adres pouzitych pri odesilani
z konkretni IP (nam se ale uzivatel po IP nestehuji - kazdy ma, i kdyz
pres DHCP pridelenou, svoji vice-mene trvalou). Ale, vlastne, stejna
podminka musi platit i u tebe, jinak by to bylo k nicemu.

	A taky jsem to neresil jako automaticke blokovani - jen mi to poslalo
upozorneni a ja jsem rozhodl, jestli jde skutecne o zavirovani a pocitac
pripadne zablokoval (a to nejen pristup k SMTP serveru, ale kompletne -
nechci preci, aby mi zaviroval i dalsi pocitace v siti).

	To jsem delal, jak pises, "procitanim LOGu" (samozrejme scriptem).
Jinak by to ale slo udelat pomoci "milter" interface - pokud to nenajdes
hotove, snadno to napises. Je to na par radek a z toho jeste vetsinu
beze zmeny okopirujes z examplu ...