casty kernel panic pri rebootu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Apr 6 14:48:19 CEST 2008

Dan Lukes wrote:

> 	Jestli mas ke kernelu, na kterem jedes, jeste v puvodnim adresari kam
> se prekladalo kernel.debug, tak si ho otevri v debuggeru a zjisti kde ve
> zdrojovem kodu je misto "held by" (adresu mas ve te zprave).  Tim by se
> mnozina moznych pricin mohla znacne omezit.

To bohuzel nemam, protoze jsem system ani jadro nekompiloval. Pouze
nainstaloval a nasledne upgradoval pres `freebsd-update -r 7.0-RELEASE
upgrade`

> 	A taky muzes kernel prelozit s INVARIANTS/INVARIANT_SUPPORT (see man
> mutex) - to by mohlo vyznamne zvysit mnozstvi informaci kernelem
> poskytnutych v okamziku problemu. Ovsem - za cenu trvale zvysene rezie
> pri behu. Na druhou stranu - je to docasne a navic, kdyz ses rozhodoval
> pro nasazeni 7.0 taks s moznosti neceho takoveho musel pocitat.

S moznosti problemu jsem samozrejme pocital. V pristich tydnech mi snad
prijde novy stroj, na kterem bych si s tim mohl chvili pohrat, tak pokud
bude cas, vyzkousim na nem vlastni kernel s INVARIANTS a kdyztak se
jeste ozvu.

Mirek