Otazka na strukturu UFS2+S a inicializaci GELI

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Apr 2 09:14:06 CEST 2008

Vitezslav Novy wrote:
> Kdyz o tom trochu premejslim, pripada mi, ze geli init musi ten disk
> celej zasifrovat, ne? Kdy jindy by to udelal?

	Myslim, ze nikdy. Timhle prikazem disk vznika (novy) sifrovany disk.
Nekonvertuje se nesifrovany do sifrovaneho ...

	Nakonec - ono by to vlastne ani neslo. GELI pro svoji cinnost potrebuje
posledni sektor. Prostor, ktery vytvori je o tenhle sektor kratsi. Na to
by si ho muselo dokazat uvolnit, coz je pri neznalosti vnitrni struktury
dat (filesystemu), ktera na nem budou lezet, nemozne.

	Teda - pamatuju, ze tu nekdo pred par mesici obhajoval to in-situ
vytvoreni GEOM MIRROR, protoze ten posledni sektor (mirror si taky
uklada data tam) se pry obvykle stejne nepouziva. Takze teoreticky by
stejne "statisticky spolehlive" mohl takto vzniknout i GELI disk, ale
popravde receno se vubec nedivim, ze se tvurce kodu k takove cunarne
nesnizil.