AVG avgtcpsrv na FreeBSD

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Apr 1 14:29:03 CEST 2008

Miroslav Lachman wrote:
> [...]

Zatim jen tak pro archiv, snad se k tomu jeste casem dostanu a popisu to
detailneji (kdyby se to nekomu hodilo)

Takze AVG TCP Server (avgtcpsrv) jsem nakonec rozchodil v nasledujici
konfiguraci:
FreeBSD 7.0 + compat_linux + Jail + linux_base-fc6
AVG TCP Server 7.5 (linuxova verze)
Firebird 1.5 (linuxova verze - Classic Server - spousteno pres inetd)

Provadel jsem s tim hromadu "pokus + omyl", takze uz nemam nikde presne
popsany postup, co bylo z meho pohledu asi nejzasadnejsi je to, ze se
nesmi pouzit instalacni script, ktery je k avgtcpsrv dodavany - i kdyz
jsem ho modifikoval tak, aby se dal spustit na FreeBSD, vysledkem byly
nejakym zpusobem zmrsene soubory, takze jsem je pak do vznikle
adresarove struktury prekopiroval z rozbaleneho tgz archivu rucne, celou
strukturu /opt/grisoft presunul do /compat/linux/opt/grisoft a podobne
jsem tam nakopiroval i obsah tgz archivu Firebird databaze a jeste
patricne upravil symlinky, ktere byly puvodne udelane na obsolutni cesty
/opt/firebird.

Pro Jail je potreba povolit sysvipc
jail_sysvipc_allow="YES"
v Jailu je pak nainstalovana linux_base-fc6 a k tomu je potreba spravne
nastavit i sysctl compat.linux.osrelease
sysctl compat.linux.osrelease=2.6.16
[sysctl se nastavuje v Jailu, ne v hostitelskem systemu]

Vlastni avgtcpsrv je pak spousten s cestama k souborum v patricne
adresarove strukture:
/compat/linux/opt/grisoft/avgtcpsrv/bin/avgtcpsrv -c
/compat/linux/opt/grisoft/avgtcpsrv/etc/avgtcpsrv.conf -d
/compat/linux/opt/grisoft/avgtcpsrv/var/datacenter/avgdb.fdb

Tak snad aspon tyto informace nekomu do budoucna pomohou.

Mirek