rozliseni GeForce 7300GT

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 26 13:05:17 CET 2008

Marek SOUDNY wrote:
> koupil jsem si 19" sirokouhly monitor, ktery ma max. rozliseni 1440x900.
> V pc mam grafiku MSI GeForce 7300GT.
> Zadne problemy jsem necekal, ale mam jich hned vic nez jeden. Na
> internetu jsem se docetl, ze by moje graficka karta mela normalne
> podporovat rozliseni 1440x900, ale nedeje se tomu tak. Taky by mela byt
> podporovana nvidia-driverem 100.xx, ale v systemu se mi hlasi pouze kdyz
> nainstaluju nvidia-driver-96xx.

	Driveru 100.xx je nekolik. Stejne tak jako 96xx. Presny udaj by zenu a
deti nijak neohrozil, klidne jsi je mohl uvest. I karet Geforce 7300GT
je nekolik (ja vim nejmene o dvou), takze kdyz tu vzdycky rikam, ze
zarizeni je potreba identifikovat naprosto jednoznacne, pomoci
vendor-id, device-id plati to i pro tento pripad.

	Takze - v dotazu je docela dost neznamych na to, aby sel zodpovedet
snadno ...

	NVidia tvrdi, ze Geforce 7300GT (id 0x0393 a podobna karta s id 0x0395)
je na FreeBSD podporovana ovladacem verze 169.12. Jak je to se starsima
s emi s ohledem na jejich pocet a nejasnou informaci nechtelo hledat.

> Nevite nekdo jestli tedy moje graficka karta rozliseni 1440x900 opravdu nepodporuje

> FreeBSD 6.3-STABLE: Sat Feb 9 19:15:13 CET 2008

	Sice se o tom nemluvi, ale predpokladam, ze kartu chces provozovat pod
Xama. Takze dobry zacatek je spustit je s vissi urovni LOGovani (ja tam
mam devidku flaknutou dokonce porad) a pak s epodivat do
/var/log/X.?.log - tam by melo byt pomerne detailne pospano jaka ruzn
arozliseno a rezimy karta podporuje a proc byl ten-ktery  nakonec
zamitnut jako nepouzitelny. To muze mit spoustu duvodu - nejcasteji
nekompatibilitu s pripojenym monitorem - a to muze byt bud'
nekompatibilita skutecna nebo plynouci z chybne zadanych udaju pri
konfigurace.

	Pokud se v tom LOGu nezorientujes, nekde ho vystav a posli odkaz.