FreeBSD 7 + GEOM Mirror + ZFS

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Feb 26 11:12:11 CET 2008

Dan Lukes wrote:
> Roman Vesely napsal/wrote, On 02/25/08 18:51:

[...]

> [...]
> pripade, ze data nebudou az tak moc dulezita a bude tlak na co nejnizsi
> cenu, pak zvolim zakladni desku se embedded RAID radicem (tam je ale
> potreba davat pozor, abych to pak mohl z FreeBSD manageovat nebo alespon
> monitorovat). Po zcela softwarovem reseni (gmirror) bych sahnul az ve
> financni nouzi nejvyssi a jen v pripade, zde by mi ta data az tak moc
> dulezita nepripadala ...
>
> 	Ja uz jednou za zachranu dat z poskozeneho disku vyplaznul pomerne dost
> penez. Poridit hardwarovy RAID vyjde lacineji - vcetne potrebneho disku

Tady bych se toho gmirroru zastal - kazdy na to mame jiny nazor, ale ja
radeji kdykoliv pouziju gmirror, nez ten laciny onboard radic s nejakym
uzasnym Silicon Image chipem. At jsem mel pri pouziti gmirroru jakekoliv
problemy (a z meho pohledu byly zpusobeny vzdy tim HW pod gmirrorem),
tak jsem o data nikdy neprisel. A to si myslim, ze jsem si tech kousku s
gmirrorem uzil vice nez malo - od vadnych radicu, pres vadne kabely az
po vadne disky.

Tolik jen moje zkusenost

Mirek