FreeBSD 7 + GEOM Mirror + ZFS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Feb 26 07:01:49 CET 2008

Roman Vesely napsal/wrote, On 02/25/08 18:51:
> Pro doplnkove zalohovani jednoho projektu bych rad zkusil ZFS.
> Jako nejvhodnejsi se mi zda FreeBSD 7.0 - nasadit, rok pockat a pokud
> nenastanou komplikace, budu se na to moci v rozumne mire spolehnout.
> Od systemu potrebuji:
> * stabilitu

	Byt early-adopter (x.0-RELEASE a ZFS k tomu) a soucasne pozadovat
stabilitu moc k sobe nejde (cimz nerikam, ze to urcite bude nestabilni -
jen, ze pravdepodobnost nestabilnosti je v tehle kombinaci o dost vetsi
nez bezna).

	Ale je pravda, ze pokud mas na zkouseni rok nez od toho tu stabilitu
budes vyzadovat doopravdy, tak by se to mohlo usadit.

	Dalsi ne uplne duveryhodnou komponentou je gmirror - zrovna pred par
dny tu o tom sla rec. Neni sice jasne, zda je na vine kod gmirroru nebo
zda ztratu disku obtizne snaseji nektere konkretni radice (nebo jde o
kombinaci obou techto vlivu) ale je prilis mnoho reportovanych pripadu,
ze se system pri ztrate disku polozi nebo dojde k jine zavade. Pro me
osobne z toho plyne, ze pri stavbe stroje na zalohovani dulezitych dat
se radsi vzdycky poohlidnu po nejakem poctivem hardwarovem radici. V
pripade, ze data nebudou az tak moc dulezita a bude tlak na co nejnizsi
cenu, pak zvolim zakladni desku se embedded RAID radicem (tam je ale
potreba davat pozor, abych to pak mohl z FreeBSD manageovat nebo alespon
monitorovat). Po zcela softwarovem reseni (gmirror) bych sahnul az ve
financni nouzi nejvyssi a jen v pripade, zde by mi ta data az tak moc
dulezita nepripadala ...

	Ja uz jednou za zachranu dat z poskozeneho disku vyplaznul pomerne dost
penez. Poridit hardwarovy RAID vyjde lacineji - vcetne potrebneho disku
navic.