SW Raidy a havarie disku

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Feb 21 10:24:36 CET 2008

Dan Lukes wrote:

> 	TO je tak trochu otazka hardware. ATA oficialen hotswap nepodporuje
> vubec, napriklad. Presto i na ni mi obvykle atacontrol detach ... attach
> na dany kanal zabralo.
>
> 	I zde plati zavislost mezi master/slave jak jsem ji popisoval minule -
> takove dva disky nelze mit za samostatne.

V tomto pripade (a vlastne na vsech pocitacich se SATA, co jsem kdy
videl) jsou disky na samostatnych kanalech vzdy jako Master - cimz
netvrdim, ze to nekde nemuze byt jinak.

Jinak myslim, ze uz jsme tu nehotswapovost ATA tady jednou probirali a
ackoliv tu specifikaci neznam, klidne ti verim. V mem pripade bohuzel
detach & attach nikdy nezabral tak, jak jsem ocekaval a parkrat to
zpusobilo i kernel panic, zatim co surove vytrzeni disku a jeho nasledne
vlozeni zpet system vetsinou prezil daleko lepe. (tim se nijak nehadam,
jen popisuju svou zkusenost)

Mirek