SW Raidy a havarie disku

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Feb 21 10:20:36 CET 2008

Richard Willmann wrote:

> ak som tomu spravne porozumel, mas v praxi odskusane, ze pri havarii disku
> disku, ktory je sucastou RAID obsluhovaneho via gmirror je vysoka
> pravdepodobnost, ze system pobezi dalej a okrem zaznamu v logoch by si nemal
> nic spozorovat.
>
> Ako si postupoval dalej?
>
> vytiahol si stary (pokodeny), gmirror forget, zasunul iny a gmirror insert?

V logu se v podstate objevi tyto hlasky:
ad6: FAILURE - device detached
subdisk6: detached
ad6: detached
GEOM_MIRROR: Device gm0: provider ad6 disconnected.

a system pak bezi dal.

Jelikoz problem nebyl v disku samotnem, ale v radici, popripade v
kabelech, tak jsem musel dat gmirror forget, pak stroj rebootovat, aby
znovu nasel disk, pak udelat gmirror clear na tom ztracenem disku a pak
ho pridat gmirror insert.

Mirek