SW Raidy a havarie disku

Richard Willmann ml at foofree.sk
Thu Feb 21 02:49:49 CET 2008

> z gmirroru, rucne detachnul pomoci atacontrol a pak ho vytahnul, kernel
> vetsinou zpanikaril, nebo zpanikaril v okamziku opetovneho pripojeni
> disku. Pritom v pripade toho vadneho kabelu u Sunu se mi zmizely disk
> podarilo bez problemu vyndat i znovy vlozit a system ho nasel a byl
> schopen pripojit a pracovat s nim.
> Jakmile jsem to zkousel rucne tak, jak se to "ma", tak to skoncilo
> panicem.

ak som tomu spravne porozumel, mas v praxi odskusane, ze pri havarii disku
disku, ktory je sucastou RAID obsluhovaneho via gmirror je vysoka
pravdepodobnost, ze system pobezi dalej a okrem zaznamu v logoch by si nemal
nic spozorovat.

Ako si postupoval dalej?

vytiahol si stary (pokodeny), gmirror forget, zasunul iny a gmirror insert?

d.
rwi