IP aliasy a odchodzie spojenia

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Tue Feb 19 15:44:22 CET 2008

----- Original Message -----

> aky je algoritmus vyberu zdrojovej IP adresy odchodzieho spojenia, ak ma
> sietove rozhranie nastavene aliasy? Myslel som, ze sa pouziva stale
> primarna IP adresa (ak sa to nebinduje na konkretnu zdrojovu IP adresu).
> Je mozne v systeme nastavit, aby sa pouzivala iba primarna?

na tvoji otazku neni jednoznacna odpoved.
algoritmus je nasledovnej:
1) aplikace si muze vybrat (napriklad "ssh -b 123.123.123.123")
2) pokud si aplikace nevybere a pouzije "any", tak dostane tu, ktera je bliz
k cili (na jednodussich sitich tu, ktera ma bliz default router)
3) pokud existuji dve takove, co maji default router stejne daleko, tak se
pouzije ta, ktera byla prvni specifikovana

na otazku jestli muzes predepsat: viz predchozi popis - muzes ovlivnit body
2 a 3 proste tim, co nabindujes na interface a co na jeho alias a v jakem
poradi. Pokud aplikace pracuje s bodem 1 - tak ji muzes pomoci
firewall/divert ruzne branit a prepisovat adresy.