Nahrada sendmailu - lokalne dorucovanie status/cron mailov

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Feb 17 17:25:26 CET 2008

Gabriel napsal/wrote, On 02/17/08 16:48:

> Odpovedal jediny clovek a to informaciou, ktoru davno viem a nepovazujem
> ju za dostacujuc k mojej spokojnosti. Ja hladam alternativu, nie navod
> ako konfigurovat sendmail.
>
> Ako som spominal (a spomeniem este raz aby sa tomu dostalo pozornosti)
> sendmail mi zdrzuje boot systemu asi o minutu-dve, kedze sa zrejme snazi
> resolvovat neexistujuci hostname. **

	To je ovsem chyba konfigurace systemu. Neni zadny duvod, abys mel
nastaveno takove hostname, ktere nelze rychle zresolvit. At uz to
zajistis vhodnou konfiguraci resolveru nebo vhodnym vyberem hostname.

	Tohle se mi opravdu nezda byt kriteriem, ktere by jakkoli melo
ovlivnovat vyber MTA.

> Ak by som mal vediet konfigurovat vsetko, coho som sa kedy dotkol, asi
> by mi pukla lebecna kost. To si akoze myslel vazne toto hore ^^^ ? :D

	Ale na to jsem ti odpovidal - at tam das cokoliv, tak to budes muset
umet nakonfigurovat. Jestli tedy mas nejaky software vhodny pro tyto
ucely, ktery konfigurovat umis, tak tam dej ten - bude to dobre.

	Jestli neumis konfigurovat zadny software, tak se nejaky budes muset
konfgurovat naucit.

> Takze nevies o ziadnej mojim poziadavkam vyhovujucej alternative. (Dalo
> sa to napisat jednym slovom ;)

	Ja vim a taky jsem ti to rekl - resenim tveho problemu, tak jak jsi ho
popsal, je sendmail. Samozrejme, spravne nakonfigurovany.

	Dalsimi resenimi tveho problemu je postfix nebo qmail. Samozrejme -
spravne nakonfigurovane.

	Z meho pohledu vsechna tato reseni vyhovyji tvym pozadavkum uplne
stejne, a jestli se ptas, co ti doporucuju ja, tak furt totez -
sendmail. Ale jestli ti je nesynmpaticky, hod si kostkou - s ohledem na
tve pozadavky je to fakt jedno.

> **: ak nie je rozumna alternativa, tak ako toto zrychlit?

	Jestli tim "toto" myslis "problem s resolvenim" tak na to je samozrejme
prosta odpoved - spravnou konfiguraci resolveru pripadne DNS serveru,
pomoci ktereho se resolveni provadi. Tak aby se to, co je treba rychle
zresolvit zresolvilo rychle.

	Nevim, jakou s tim mas potiz, protoze mi spravna konfigurace pripada
jako pomerne trivialni vec. Ale kdyz nam popises presne jaky problem
mas, tak jsem si jisty, ze ti tu nekdo poradi.

	Ledaze mas i s timhle specificky problem a povinou soucasti reseni je,
ze konfigurace resolveru nesmi byt spravna. V takovem pripade pro tebe
skutecne reseni nemam. Jednou vetou receno ...