Sitova pruchodnost

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Jan 31 16:12:59 CET 2008

Dan Lukes wrote:
> Miroslav Lachman napsal/wrote, On 01/31/08 03:36:
[...]
> Hardware ? Jeste se mi tam messages skladuji tak dlouho - uz to bezi pul
> roku v kuse a kdyby mi startovaci log odjel, tak ja si konfiguraci
> rozhodne nepamatuju ;-)

Jak uz psal Roman, tak v souboru /var/run/dmesg.boot je ta informace
uchovana "navzdy" (dokud si ten soubor sam nesmazu ;]) a prijde mi to
jako mila featura, kterou jsem docela postradal na nejakem tom
tucnakovi, co jsem pred casem mel pod rukama.

> [...]
>
> 	Z tech 7.1% zatizeni je 90% jiz zminena evidence trafficu (pocitani
> objemu prenasenych dat per stroj) a 10% je DNS server.

> 	Nemyslim, ze by na 6.x vic jader nejak vyznamne pomohlo pri sitovych
> operacich. Druhe jadro ma omezeny smysl pro nesitovou cast (odlehci te
> sitove). treti a dalsi procesor IMHO neprinasi jakoukoliv zmenu.
>
> 	Mozna je to na 7.x (nebo dokonce na CURRENTU) jine, ale ja v tomhle
> ohledu nemuzu slouzit zadnou vlastni zkusenosti a cizi zkusenosti necht'
> ti dodaji ti cizi.

> 	Pocet stroju je bez prekladu nezajimavy - proste mas sit s tokem 50Mbps

Spis s tokem 800Mbps, ale to by skrz ty sitovky asi stejne neprolezlo,
nebo se pletu? Pred 2 lety jsem na nejakem 2x 3GHz Xeon stroji zkousel
nejaky netperf, nebo co to bylo za test a po crosslinku na bge sitovkach
to nedalo tusim vic, nez 400Mbps (bez jakehokoliv firewallu atd.)

> 	I kdyz pocet promennych snizime, stejne nemam vzorecek, kam bych je
> dosadil a vypadnula minimalni nutna HW konfigurace ;-)

Samozrejme jsem necekal, ze mas takovy kalkulator poruce :)

> [...]
> souvisejici s nedostatecnym chlazenim). A cenovy rozdil neni zas az tak
> velky. Popravde receno, do novych masin bych vybehove rady procesoru
> neporizoval obecne, pokud me opravdu hodne netlaci financni stranka.
> Pameti - ja bych poridil 512, ale popravde receno, 256 staci. Jasno mam
> v sitovce - Intel, Intel, Intel ;-) - nikomu jeho oblibenou znacku
> neberu. me se libi tahle - meli jsme je uz ve FreeBSD 2.2 a jsou to
> proste karty s nimiz nejsou problemy (dobre, kecam, jedna verze ovladacu
> mela pred par lety problemy s autodetekci rychlosti kdyz se za provozu

[...]

Diky moc za informace, z toho uz mam aspon predstavu, co a jak.

Jeste posledni dotaz - je nejaky "jednoduchy" nastroj (sitovy
benchmark), ktery dokaze rozumne otestovat propustnost toho stroje?
Jelikoz tu mam nekolik Sun Fire X2100 M2 jeste pred uvedenim do ostreho
provozu, mohl bych na nich v rychlosti zkusit nejaky test - vzal bych
dejme tomu tri stroje, propojil crosslinkama a ten prostredni nastavil
jako router mezi tema dvouma.
(pokud by mi k tomu nekdo doporucil vhodnou utilitu a pripadne nejake
doporucene nastaveni - vysledky sem pak rad poslu - pro zajimavost)
Stroje maji 4 sitovky, tak muzu testovat jak ty Broadcomy, tak i ty
nVidia sitovky. K dispozici FreeBSD 7.0, pripadne muzu narychlo nahodit
i 6.3.

Mirek