Sitova pruchodnost

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Thu Jan 31 13:06:03 CET 2008

> Hardware ? Jeste se mi tam messages skladuji tak dlouho - uz to bezi pul
> roku v kuse a kdyby mi startovaci log odjel, tak ja si konfiguraci
> rozhodne nepamatuju ;-)

/var/run/dmesg.boot

> 	Nemyslim, ze by na 6.x vic jader nejak vyznamne pomohlo pri sitovych
> operacich. Druhe jadro ma omezeny smysl pro nesitovou cast (odlehci te
> sitove). treti a dalsi procesor IMHO neprinasi jakoukoliv zmenu.

vic jader (resp. SMP kernel) na routovani skodi, v 8ce se to snad zmeni
ale ted to skodi, nejlepsi je mit UP(hw) na UP kernelu, nejrychlejsi podle
mne bude fbsd 4.x

> 	Mozna je to na 7.x (nebo dokonce na CURRENTU) jine, ale ja v tomhle
> ohledu nemuzu slouzit zadnou vlastni zkusenosti a cizi zkusenosti necht'
> ti dodaji ti cizi.

 7cka je na tom stejne... ale veci se meni... tedka kdyz do fbsd strka
 prachy cisco a juniper tak verim ze se HODNE veci zmeni ;) 8cka bude fajna

> Pameti - ja bych poridil 512, ale popravde receno, 256 staci. Jasno mam
> v sitovce - Intel, Intel, Intel ;-) - nikomu jeho oblibenou znacku
> neberu. me se libi tahle - meli jsme je uz ve FreeBSD 2.2 a jsou to
> proste karty s nimiz nejsou problemy (dobre, kecam, jedna verze ovladacu
> mela pred par lety problemy s autodetekci rychlosti kdyz se za provozu
> vyndal a zandal kabel)

intel ma dobre sitovky.. ale spis takovy middle-end, VELMI dobrou podporu
maji v fbsd sitovky (high-endove) myricom a chelsio.. a ty jsou obecne
lepsi nez intel (taky daleko drazsi)

ale chapu ze strkat do routeru pro 100 lidi sitovku za 30 tisic asi nema smysl :)