analyzator packetu

Radomir Tomanek rtomanek at epark.cz
Thu Jan 31 11:59:22 CET 2008

Dobrý den,
Potřeboval bych občas analyzovat problémy se sítí. Potřebuji vědět která
stanice kam odesílá jaký packet, v jakém stavu se jí vrátí, jaké packety po
síti běhají atd atd. Bohužel vzhledem k tomu, že aktivní prvky, které
používáme jsou zbytečně přechytralé a já nad nimi nemám kontrolu (ani nad
switchi ani nad routery), a prosté "píchnutí" notebooku do portu a sledování
provozu nějakým etheralem, tcpdumpem, nebo etherpeekem, či co já vím čím by
mi asi neposkytlo požadované informace, potřeboval bych udělat sniffer
z bridge - tedy ntb se dvěma kartami a zapojím to mezi sledovaný počítač a
switch (případně mezi switch a router, nebo mezi routery) a bez změny
konfigurace routerů nebo switchů bych sledoval co po drátech běhá. Vzhledem
k tomu, že to potřebuji jen občas, ideální  by pro mě byla nějaká live
distribuce, případně SW, který nepotřebuje žádné složité konfigurování.
Ideálně grafické on-line výstupy a zdarma :o))
Máte prosím někdo s tímo zkušenosti?  Kdybych to musel nějak bastlit sám,
existuje někde nějaké how-to? Přiznám se, že jsem ještě nikde nehledal,
zkouším se nejprve zeptat.

Díky

RaT