nepristupnost stroje

Antonin Vecera antonin.vecera at gmail.com
Wed Jan 30 12:31:23 CET 2008

2008/1/30 Jozef Babjak <jozef.babjak at gmail.com>:
>   ^-- Zabezpecit, aby sa udaje nestratili resp. zostali aspon konzistentne ma
> viacero podmienok, vypnuta cache je len jedna z nich. Tiez som sa raz pokusal
> o takyto "bezpecny storage", ale - ako zvycajne - musel som sa uspokojit
> s kompromisom. V mojom pripade bol pokles vykonnosti pri hw.ata.wc=0
> neakceptovatelny, uspokojivo fungujem so synchronnym mountovanim
> (direktiva 'sync' v /etc/fstab) v kombinacii s vinum mirrorom (system je
> FreeBSD 4.11).

Muzete mi prosim kratce naznacit, co se skryva za onim "sync" parametrem
v mount prikazu. V "man mount" jsem nasel jen, ze lze zapisovat
synchronne, asynchronne nebo napul (default) - metadata synchronne,
data asynchronne.
To jsem z nazvu pochopil taky. Ale nevim, co se za tim skryva a jak to
muze ovlivnit
konzistenci dat na disku.
Pokud ma byt neco provedeno synchronne, tak se to ma udelat zaroven s
necim druhym...ale co, s cim? :-)

Antonin Vecera