nepristupnost stroje

Antonin Vecera antonin.vecera at gmail.com
Wed Jan 30 10:47:24 CET 2008

2008/1/30 Dan Lukes <dan at obluda.cz>:

>         Nikoliv "jen". Jde proste o dva konkurencni procesy, ktere vyuzivaji disk.

>         Ony se o nej deli. Bohuzel, ne v takovem pomeru, v jakem bysis pral. Na
> urovni pristupu k IO neexistuje zadna prioritizace. Kdyz budes mit dva
> procesy zadajici pristup k disku, budou se o nej delit rovnym dilem. A
> nevyresis to prioritami na urovni scheduleru - ten prideluje procesor.
> Jenze toho je v tomhle pripade dost. Aplikace A pozada o praci s diskem
> a ceka na jeji dokonceni - dost dlouho, aby si o operaci s diskem
> pozadala aplikace B a take usnula pri cekani. I kdyby jedna z nich mela
> [...]

Dekuji za vysvetleni. Velice zajimave.
Vypnutim te zapisovaci cache jsem chtel zajistit odolnost stroje (dat
na disku) proti vypadku napeti.
Mam to jako sdilene domaci uloziste, kde ta rychlost je i pri vypnute
WC dostacujici.
Neni u toho klavesnice, ani monitor. Chtel bych, aby to pri event.
vypadku site samo zkontrolovalo disk
a najelo. Bez ztraty dat. Nechci prenaset monitor kdesi z pudy a opravovat disk.
Kdesi jsem cetl, ze tu konzistenci dat by meli zajistit "Softupdates",
ale ze z hlediska sve spravne funkce
pozaduji, aby kdyz reknou disku "toto zapis" a disk rekne "je to
zapsane", tak aby to bylo opravdu zapsane, a ne nekde v kesi.
Proto jsem vypnul WC.

Antonin Vecera