nepristupnost stroje

Antonin Vecera antonin.vecera at gmail.com
Wed Jan 30 07:41:35 CET 2008

Dobry den!

Mam doma postarsi pc s FreeBSD 6.2 jako Samba server.
Mam na nem vypnutou cache disku (IDE) pro zapis. (v /boot/loader.conf
je hw.ata.wc=0)

Pokud na tento pc zacnu po LAN kopirovat nejaky velky soubor, tak
1. se na nej nelze prihlasit pres ssh
2. nelze provest vypis adresare (ls)

Pricemz pokud se jeste pred zapocetim kopirovani na nej prihlasim pres
ssh a spustim si tam "top", tak ten behem onoho kopirovani bezi bez
problemu.
Po dobehnuti kopirovani to udela "blik" a rozdelane prihlaseni ssh je
hned hotovo. Stejne tak onen vypis "ls".

Zkousel jsem to zopakovat s prenosem pres ftp - tam je to stejne.

Jevi se mi to tak, ze ten souvisly zapis si urve disk jen pro sebe.
Coz ale nechapu, ocekaval bych, ze diky multitaskingu se o ten disk ty
ulohy dokazou podelit.
Poznamenam jeste, ze pokud jsme zapnul "write cache", tak to bezelo normalne.

Nevi nahodou nekdo, jestli to jde nekde vyladit tak, aby se ten
stroj/disk nestaval nepristupnym???

Antonin Vecera