Zakázání změny hesla - účty v LDAP

Obr Pavel pavel at hotelovkatp.cz
Tue Jan 29 09:41:28 CET 2008

Dobrý den všem...,
ve škole používáme FreeBSD/LDAP+Sambu pro vytvoření "windows" domény. V
LDAP máme cca 400 žákovských účtů a jeden "univerzální" s neměným heslem.
Včera večer jsem rušil více jak 2 měsíce nepoužívané účty, což dělám
periodicky skriptem, abych odstranil žáky (home adresáře+inbox), kteří již
u nás nejsou.
Bohužel jsem smazal i "univerzální" účet. Účet, který slouží žákům bez
vlastního účtu. Celé to je způsobeno tím, že jsem byl líný skript dopsat
tak, aby na to sám myslel. Vždy jsem na to myslel JÁ...až na včerejšek.
U toho účtu nešlo měnit heslo a já nevím (zapomněl jsem) jak to zpátky
zařídit.....(účet existoval cca 3 roky).
Nové účty přidávám pomocí smbldap-tools.

Otázka:
Nevíte jak zařídit to, aby nebylo možné u jednoho účtu v LDAP měnit heslo???

Hezký den
Pavel Obr