v 6,3 a samba3-pomala-mozne reseni

Jan Dusatko jan at dusatko.org
Sun Jan 27 00:09:00 CET 2008

> vcera jsem si doma hral se sambou. Nemoh jsem se na ni dostat (nemel
> jsem na firewallu povoleny porty udp pro netbios :-))   ) a nez jsem
> prisel na to kde je zakopanej pes
>  tak jsem zkousel runy nastaveni konfiguraku , pak i pres make config
> zkompilovat s ruznyma soucastma. Vypnul jsem pritom CUPS  a pak si
> uvedomil, ze nemam v richtiku ten firewall, ale CUPS jsem uz nezapinal

Casto pouzivam kombinaci CUPS a Samba kvuli tiskum, ale ne vzdy u Samby
narazim na problem s vykonnosti. Na kartach 1Gb/s jen asi v polovine
pripadu, ale vetsinou mi pomuze jenom nastavit buffery.

> [...]
> zpomaluje cups, ale nemam kde to ted vyzkouset,na domaci server radsi
> hrabat nebudu ,dokud to funguje jak ma. V praci na testovacim stroji
> mam
> sice jen 10/100 sitovku,ale rozdil by mel bejt znat i na takhle pomale
> siti. Problem je v tom,ze dcera marodi a ja s ni asi zustanu doma. Moh
> by to dyztak nekdo prubnout ? Jestli je to jen nahoda nebo ,coz by bylo
> perfektni, je to ten protivnej bug . Pokud by to delal opravdu ten
> cups,
> tak by se chyba hledala snaz nez v kompletni sambe.

Ja pro reseni pouzivam http://us1.samba.org/samba/docs/Samba3-HOWTO.pdf

Ruzne rady, ktere jsem na toto tema nasel jsou:
1) nastavit sysctl net.inet.tcp.delayed_ack=0
2) nastavit jako minimální parametry v smb.conf
   socket options = TCP_NODELAY SO_SNDBUF=16384 SO_RCVBUF=16384
3) pridat do smb.conf
   oplocks = no
   level2 oplocks = no
4) jiné nastaveni v smb.conf je
   max xmit = 65535
   socket options = IPTOS_LOWDELAY TCP_NODELAY SO_SNDBUF=65535
SO_RCVBUF=65535 SO_KEEPALIVE

Par pouzitelnych rad jsem nasel i na:
http://www.freenas.org/index.php?option=com_openwiki&Itemid=30&id=sug:en

Honza