Sun Fire X2100 M2 a nefunkcni LOM

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 23 12:06:17 CET 2008

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 01/23/08 11:26:

> Odtamtud je ten anglicky text, co jsem v tom poslednim nocnim e-mailu
> posilal, ale je to jen v man bge pro 7.0, pro 6.3 to chybi (i kdyz by to
> ten driver tedy umet mel)

	Najit upravy v BGE driveru, ktere tam tuhle funkcionalitu vkladaji,
respektive, najit jejich MFC to RELENG_6. Pak najit zmenu manualove
stranky. Poslat PR, ve kterem budes s odkazem na MFC zmen v ovladaci
zadat take MFC zmen v manualove strance.

> No jde spis o to, ze v manualu se sice pise:
> hw.bge.allow_asf
>      Allow the ASF feature for cooperating with IPMI.
>
> Ale ne kazdy si da hned dohromady IPMI/ASF s LOM/UMP na serverech Sun
> Fire X2100 M2 ;)

	No to je celkem v poradku. LOM je zkratka z "Lan on Motherboard" a to
samo o sobe nema nic spolecneho s managementem - takze to by si s nim
nikdo radsi spojovat nemel. LOM ma dneska uz skoro kazda motherboard,
coz o managementu rozhodne neplati.

	Co se ale IPMI/ASF tyce, tak v tom je zmatek, ktery navic ten, kdo
delal zmeny v BGE ovladaci jen podporuje.

	To co ta BGE karta umi je "side-band channel" - presne jak jsem se tady
o tom uz bavili - "druhy datovy kanal se separatni MAC". To samo o sobe
nic nerika o tom, jaka data se timhle kanalem prenaseji, pro koho a
proc. Pojem ASF tak jak je pouzit nema v BGE ovladaci co delat.

	IPMI a ASF jsou dva ruzne managementove protokoly, pricemz jedna z
moznosti jak je "propojit do sveta" je prave tento postranni kanal
(druha casto pouzivana varianta je samostatna sitovka).

	Podle me - aby to bylo srozumitelne - by se v BGE manualove strance
melo mluvit o podpore postranniho/vedlejsiho kanalu pricemz ten by se
mel oznacovat tak, jak ho oznacuje Broadcom ve sve firemni specifikaci.
Kdo vi - treba mu rika zrovna UMP. Krome toho by mozna vhodna poznamka
by byla, ze "to" se casto pouziva napriklad pro IPMI nebo ASF implementace.

	jestli Broadcom postrannimu kanalu roka jinak nez UMP, tak by jeste
melo dojit doplneni specifikaci od SUNu v tom smyslu, ze jejich UMP je
ve skutecnosti XYZ.

> A navic, kdyby to bylo tak jednoduche a tak zname, tak by lidi v mailing
> listech dostali jednoduchou a snadnou odpoved

	Nezapomen, ze zmeny v BGE ovladaci zatim nejsou soucasti zadne RELEASE.
A mezi cleny konferenci je nepochybne daleko vic uzivatelu nez hracicku
- a i hracickove nemusi "brand new" reseni znat.

	Tim, ze se to objevi v manualove strance, ktera bude soucasti RELEASE
se tahle informace IMHO rozsiri takrka okamzite.