Sun Fire X2100 M2 a nefunkcni LOM

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Jan 22 21:04:31 CET 2008

Richard Willmann wrote:

> [...]
> change [n] y
> dev [-1] ? 4
> function [-1] ? 0
> flags [0] ?
> 121 bge0 changed
> 121 bge0 at pci* dev 4 function 0 flags 0x0
> ukc> disable bge*
> 122 bge* disabled
> ukc> find bge
> 121 bge0 at pci* dev 4 function 0 flags 0x0
> 122 bge* at pci* disable dev -1 function -1 flags 0x0
> ukc> quit
> Saving modified kernel.
>
> bge* je zakazane a pridane bge0, ktore je v OpenBSD identifikovane

To je prave to, co jsem z toho taky vypozoroval, ze jsou zakazane
"vsechny" bge a je povolene jedno konkretni... ale neznam k tomuhle
zapisu zadny FreeBSD ekvivalentni zapis.

> Bohuzial az tak dovnutra nevidim aby som vedel posudit rozdiel v ovladacoch
> Free a OpenBSD.
>
> Na druhej strane neverim, ze sme jediny kto sa tymto problemom zaoberal.
> Riesenie musi existovat, opteronove Sun Fire servre su pomerne oblubene a
> integracia LOM v druhej serii 2100/2200 je dostatocne zaujimava a potrebna
> aby to ludia chceli pouzivat.

Tenhle problem resi vic lidi. Kdyz prohledavam google, narazim jak na
lidi s FreeBSD, tak NetBSD, tak OpenBSD, ale jen ten jeden jediny clovek
s OpenBSD ma uvedene "fungujici" reseni. Jinde ctu jen o tom, jak to
nekomu nefunguje.
Linux ma IPMI/ASF/UMP podporu pro tenhle zpusob sdileni sitoveho portu v
jadre, takze tam to nikdo neresi.
NetBSD (a podle poslednich poznatku, co jsem pred chvili nasel, tak i
FreeBSD) by to melo byt vyreseno nejakym workaroundem v driveru bge, ale
jeste jsem to neotestoval. Jakmile to vyzkousim, zase se podelim o poznatky.

mirek